08
December
2020

To Digital Marketing ως μοχλός ανάπτυξης των επιχειρήσεων και η ενίσχυση της Ελληνικής Οικονομίας

Blog Categories: Blog

Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή στην Ελλάδα έγινε με «ελεύθερη πτώση» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Καθώς η παγκόσμια οικονομία προσπαθεί να ανακάμψει και να βρει νέους τρόπους διαχείρισης των απωλειών της, οι περισσότερες επιχειρήσεις δείχνουν περισσότερο ώριμες και δεκτικές στο να σχεδιάσουν μια Digital Marketing στρατηγική. Η προβολή μιας επιχείρησης online, δεν αντιμετωπίζεται πλέον σαν μια συμπληρωματική ενέργεια στο παραδοσιακό marketing αλλά σαν μια επιτακτική ανάγκη για την ανάπτυξη και εξάπλωση της φήμης ενός brand.

Τα πλεονεκτήματα του Digital Marketing είναι ευρέως γνωστά. Αφενός είναι πολύ πιο οικονομικό από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης και αφετέρου είναι πολύ πιο αποδοτικό, αφού επιτρέπει στην εκάστοτε επιχείρηση να οργανώσει καλύτερα τις λειτουργίες της και να στοχεύσει στο κοινό που την αφορά, κάνοντας ένα ευρύτερο άνοιγμα σε μια πολυπληθή αγορά με πελάτες από όλο τον κόσμο.

Ωστόσο μια digital στρατηγική απαιτεί ιδιαίτερα προσεκτικό σχεδιασμό και λεπτούς χειρισμούς. Μια θετική εμπειρία μπορεί να συμβάλει στη διάδοση μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του και αντίστοιχα μια κακή εμπειρία χρήστη ή μια λάθος επικοινωνιακή πολιτική μπορεί να κατακεραυνώσει την εταιρεία.

Μια από τις πολλές δυνατότητες του Digital Marketing είναι η αλληλεπίδραση μιας επιχείρησης με τους πελάτες της, υπάρχοντες αλλά και δυνητικούς. Μέσα από τα Social Media έρχεται σε επαφή με το κοινό, αφουγκράζεται τις ανάγκες του, απαντά σε ερωτήσεις και απορίες και δίνει λύσεις άμεσα. Μια καλή τακτική είναι η διεξαγωγή μιας έρευνας, μέσω απλών ερωτήσεων. Οι απαντήσεις και τα σχόλια των χρηστών δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι ψάχνουν, τι χρειάζονται και τι απασχολεί τους followers. Αν η επιχείρηση δώσει προσοχή στις ανάγκες που προκύπτουν, απαντήσει άμεσα προτείνοντας λύσεις και επενδύσει με σοβαρότητα σε πιθανές ελλείψεις της, αυτομάτως έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών οι οποίοι την αντιμετωπίζουν σαν ένα αξιόπιστο συνεργάτη. Μαθαίνοντας ποιοι ακριβώς είναι οι πελάτες σας και τι χρειάζονται δημιουργείτε μαζί τους ουσιαστικές σχέσεις. Έτσι είναι πολύ πιθανό να μείνουν πιστοί, να σας συστήσουν στους φίλους τους και να αγοράσουν και πάλι από εσάς στο μέλλον.

Φυσικά μια επιχείρηση, πριν επενδύσει σε μια οποιαδήποτε μορφή προβολής, εξετάζει το κόστος αλλά και την αποεπένδυσή της. Με γνώμονα το Budget, οφείλουμε να πούμε ότι ελάχιστα μέσα διαφήμισης είναι το ίδιο αποδοτικά με το Digital Marketing, οι τεχνικές του οποίου επιτρέπουν την προώθηση των αγαθών/υπηρεσιών σε ένα διευρυμένο κοινό ακόμα και με ένα σχετικά μικρό προϋπολογισμό.

Μια ολοκληρωμένη Digital Marketing στρατηγική περιλαμβάνει πολλαπλές ενέργειες στο Online περιβάλλον. Το γεγονός αυτό πολλές φορές προκαλεί σύγχυση στους επιχειρηματίες που δεν αντιλαμβάνονται τι πρέπει να κάνουν, με ποια συχνότητα και με τι budget. Οι επιλογές όπως προαναφέραμε είναι πολλαπλές. Ακολουθούν οι πλέον κοινές πρακτικές:

  • Η παρουσία στα social media είναι ο καλύτερος τρόπος για να διευρύνετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο
  • Το video marketing ανέδειξε σε leaders ακόμα και μικρές επιχειρήσεις που είχαν κάτι ενδιαφέρον να μοιραστούν με το κοινό
  • Το email marketing σας φέρνει ακόμα πιο κοντά με το κοινό σας και αυξάνει το awareness
  • Το SEO είναι ένα μοναδικό εργαλείο για να φτάσετε στην πρώτη γραμμή των αναζητήσεων στη Google
  • H αποδοτική διαχείριση του site σας θα αυξήσει την επισκεψιμότητα, τη δημοτικότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας και κατ’ επέκταση των πωλήσεων
  • Tα Google Ads, μέσα από καμπάνιες με έξυπνη στόχευση, μπορούν να φέρουν αύξηση δυνητικών πελατών.

Αν όλα τα παραπάνω δεν σας είναι οικεία ή σας μπερδεύουν, είναι καλύτερο να αφήσετε την επιχείρησή σας στα χέρια των ειδικών. Χωρίς αμφιβολία το Digital Marketing είναι το μέλλον της διαφήμισης αλλά και ένα πολύ δυνατό όπλο στη φαρέτρα των επιχειρήσεων. Όσο πιο έγκαιρα το αντιληφθούν και προσαρμόσουν την παρουσία τους στην νέα ψηφιακή εποχή, τόσο πιο μπροστά θα βρεθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

 

Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό STARTUPPER που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο την Κυριακή 06\12/2020