10
February
2020

Τι είναι το Tik Tok?

Blog Categories: Blog

To Facebook «γέρασε», το Instagram είναι πια προβλέψιμο και το Twitter έχει συγκεκριμένο κοινό. Υπάρχει ωστόσο κάτι νέο στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακούει στο όνομα Tik Tok και είναι το application για το οποίο μιλούν όλοι το 2020!

Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή για iOS και android συσκευές κινητού τηλεφώνου και ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια από την Κίνα. Τα τελευταία χρόνια είναι πολύ δημοφιλές σε νεαρές ηλικίες ενώ εδώ και λίγους μήνες γίνεται trend και στην Ελλάδα.

Τι διαφορετικό έχει όμως και ξετρελαίνει τους νέους; Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι κάθε χρήστης δημιουργεί και αναρτεί video τα οποία υποστηρίζουν και μουσική και γίνονται πολύ γρήγορα viral. Το Tik Tok προς το παρόν είναι μία εφαρμογή η οποία απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε χρήστες κάτω των 24 ετών, με το 30% να είναι κάτω των 18 ετών. Με τους χρήστες του να αυξάνονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, είναι χωρίς αμφιβολία το νέο Instagram της Generation Z.

Next Generation Social Medium

Στο Tik Tok μπορεί κανείς να κάνει εγγραφή μέσω Facebook, Instagram ή email. Τα video τα οποία υποστηρίζει έχουν μέγιστη διάρκεια 60 δευτερολέπτων και είναι κατά βάση μουσικά, lip-syncing, χορογραφίες και παρωδίες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των video στο Tik Tok είναι ή προσπαθούν να είναι αστεία.

Πολλά μεγάλα, διεθνή Brands προσπαθώντας να πιάσουν τον παλμό των νέων έχουν ήδη δημιουργήσει λογαριασμούς στο Tik Tok και μάλιστα τρέχουν εκεί πολυέξοδες διαφημιστικές καμπάνιες.

Πως λειτουργεί…

Το Tik Tok διαθέτει μια τεράστια μουσική βιβλιοθήκη! Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε τραγούδι για Background στο video του, για να κάνει lip-sync ή voice over. Η εφαρμογή διαθέτει επίσης εκατοντάδες επιλογές editing. Τα Video μπορούν να «τρέξουν», να πάνε πιο αργά ή να εμπλουτιστούν με φίλτρα. Μπορούν επίσης να δημιουργηθούν Video μέσα σε ένα άλλο video χάρη στη λειτουργία duets.

Όλη αυτή η διαδικασία είναι άκρως διασκεδαστική και αυτός είναι και ο κύριος σκοπός της. Ο διαμοιρασμός αστείου περιεχομένου που δεν μιμείται τα «στημένα» post του Instagram. Τα video παραμένουν ερασιτεχνικά και ξεκαρδιστικά.

Οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν παράλληλα ή αυτόματα τα videos τους στο Instagram και το Facebook αλλά και στο Μessenger, το What’sApp κ.λ.π, ενώ επιλέγουν αν οι αναρτήσεις τους είναι δημόσιες, ιδιωτικές ή μόνο για φίλους. Οι ακόλουθοι τους διαδρούν κάνοντας Like ή μοιράζονται το περιεχόμενο στο δικό τους προφίλ.

Όπως είναι αναμενόμενο η εφαρμογή προτείνει video στους χρήστες ανάλογα με τις αντιδράσεις τους και τις προτιμήσεις τους χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Περιεχόμενο

Η Generation Z δεν επαναπαύεται, αναζητά συνεχώς δράση και συμμετέχει σε κάθε πρόκληση. Η τεχνολογία είναι το όχημά της για διασκέδαση αλλά κα αυτοπροβολή. Τι θα πρέπει να κάνουν όμως τα brands για να προκαλέσουν τους χρήστες να δημιουργήσουν περιεχόμενο προς όφελός τους;

Αρκεί να πείσουν τους fans τους να ανεβάσουν video με σαφείς αναφορές στην αγαπημένη τους μάρκα και να κάνουν το περιεχόμενό τους τόσο ελκυστικό ώστε να επηρεάσουν και τους φίλους τους και φυσικά να τους μετατρέψουν σε δυνητικούς καταναλωτές.

Hashtag-Challenges

Τα hashtags στο Tik Tok λειτουργούν διαφορετικά από ότι στο Instagram. Εδώ χρησιμοποιούνται για να…προκαλέσουν! Τα Challenges είναι πολύ δημοφιλή στο Tik Tok και μέσα από τα κατάλληλα hashtags δημιουργούνται video με κατάλληλο περιεχόμενο τα οποία φυσικά γίνονται viral.

Influencers

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες Influencers ανοίγουν λογαριασμούς στο Tik Tok ακολουθώντας το Trend που θα τους φέρει πιο κοντά στο νεανικό κοινό. Αυτό που θα πρέπει να προσέξετε αν θέλετε να κάνετε μια συνεργασία με κάποιον Influencer είναι εκείνος αφενός να ταιριάζει με το προϊόν που προωθεί και αφετέρου το προϊόν να απευθύνεται στο Target Group του Tik Tok.

Tik Tok και marketing

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για τους marketers, όσοι από τους οποίους συμβαίνει να είναι πάνω από 30 ετών πιθανόν να μην έχουν ιδέα για το Tik Tok. Πόσο εύκολο είναι λοιπόν για κάποιον που δεν έχει εκτεθεί στο συγκεκριμένο περιβάλλον να σχεδιάσει μια στρατηγική πάνω σε αυτό το μέσο;

Αυτό που οφείλει κανείς να κάνει είναι αφουγκραστεί το κοινό στο οποίο απευθύνεται καθώς και τις ιδιαιτερότητές του. Οι έφηβοι είναι ένα άκρως δυναμικό κοινό που διαμορφώνει τις προτιμήσεις του, επηρεάζει τη γενιά του και σε λίγα χρόνια θα αποτελεί το βασικό καταναλωτικό κοινό.

Τα video στο Tik Tok εκτός από μουσικά αφορούν στην επίδειξη δεξιοτήτων, σε how to, σε reviews και χρήση προϊόντων. Συνεπώς αποτελεί πρόσφορο έδαφος για διαφημιστικές ενέργειες.

Ένα brand μπορεί δημιουργήσει το δικό του προφίλ στο Tik Tok, να χρησιμοποιήσει influencers για την προώθηση του μηνύματός του και φυσικά να δημιουργήσει μια πληρωμένη διαφημιστική καμπάνια. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει ακόμα η δυνατότητα διαφήμισης για την Ελλάδα ωστόσο είναι θέμα χρόνου να επεκτείνει το μέσο τη δυναμική του και στη χώρα μας.

Ένα σημαντικό μειονέκτημα για τη διαφήμιση στο Tik Tok είναι ο περιορισμός σε σχέση με το budget. Το minimum budget μιας καμπάνιας ορίζεται στα 500$, ποσό που ακούγεται απαγορευτικό για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν συνηθίσει να ξοδεύουν μικροποσά στα υπόλοιπα social media.

Τύποι διαφήμισης στο Tik Tok

Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι προβολής διαφήμισης στο Tik Tok.

  1. Brand Takeover: Μόλις ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή βλέπει αμέσως τη διαφήμιση. Το μέσο επιτρέπει την εμφάνιση ενός μόνο διαφημιζόμενου ανά ημέρα.
  2. In-feed: Με τον τρόπο αυτό οι διαφημίσεις προβάλλονται στο χρήστη στο τέλος των οργανικών video ή ανάμεσα στη ροή των video. O συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης είναι και ο πιο οικονομικός.
  3. Hastag Challenges: Είναι ο πιο διαδραστικός και μάλλον ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διαφήμισης. Σε συνεργασία με την ομάδα marketing της πλατφόρμας το brand δημιουργεί ένα challenge στο οποίο καλούνται να ανταποκριθούν οι χρήστες.

Το Tik Tok είναι σίγουρα το next big thing! Μπορεί στην Ελλάδα να κάνει δειλά την εμφάνισή του αλλά σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2020 θα απασχολήσει τόσο τους χρήστες όσο και τους marketers. Συνεπώς….μείνετε συντονισμένοι!