27
February
2020

Τι είναι Google My Business και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου

Blog Categories: Blog

Τι είναι το Google My Business;

Το Google My Business είναι μια δωρεάν πλατφόρμα στο διαδίκτυο η οποία εμφανίζει αναλυτικές πληροφορίες για μια επιχείρηση σε κάποιον χρήστη όταν εκείνος αναζητά τις υπηρεσίες ή τα στοιχεία της στη μηχανή αναζήτησης της Google. Ο χρήστης μπορεί να ψάξει πληροφορίες για την επιχείρησή σας είτε απευθείας μέσω αναζήτησης στη Google είτε μέσα από τους χάρτες Google Maps.

Τότε εμφανίζεται στην οθόνη του ένα πλαίσιο με όλες τις πληροφορίες που έχει συλλέξει η Google, όπως διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, ωράριο λειτουργίας, φωτογραφίες και κριτικές χρηστών. Με την παρουσία σας στο Google My Business βοηθάτε τους μελλοντικούς σας πελάτες να βρουν την επιχείρησή σας και να αλληλεπιδράσουν μαζί σας ενώ παράλληλα τους αφηγείστε την ιστορία και τις αξίες της.

Το Google My Business σας δίνει μια σειρά από πολύ χρήσιμα στατιστικά. Μπορείτε να βρείτε insights σχετικά με το πώς αναζήτησαν οι πελάτες την επιχείρησή σας, από πού προέρχονται αλλά και πόσοι είδαν τις αναρτήσεις σας, ζήτησαν οδηγίες για να φτάσουν σε εσάς ή σας τηλεφώνησαν απευθείας. Αφού καταχωρήσετε την επιχείρησή σας στο Google My Business μπορείτε να δημιουργήσετε έξυπνες καμπάνιες για να προωθήσετε τις δραστηριότητες σας και να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.

Πώς θα φτιάξετε σωστά το προφίλ της επιχείρησής σας στο Google My Business

Η Google βοηθά στο να σας βρουν περισσότεροι χρήστες σε τοπικό επίπεδο με βάση την τοποθεσία σας. Το Google My Business είναι ένας εύκολος τρόπος προβολής και παρέχεται εντελώς δωρεάν. Μάλιστα, σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μπορεί να αντικαταστήσει ακόμα και ένα website.

Φτιάξτε το Google My Business βήμα βήμα:

  1. Κάντε Login στο Google και επιβεβαιώστε την εγγραφή σας ακολουθώντας τις οδηγίες. Θα χρειαστείτε ένα λογαριασμό
  2. Καταχωρήστε με προσοχή και λεπτομερώς όλες τις χρήσιμες πληροφορίες τις επιχείρησής σας:
  • Όνομα: Καταχωρήστε την επιχείρησή σας ακριβώς με τα ίδια στοιχεία που παρουσιάζεται στον πραγματικό κόσμο. Η ψηφιακή εικόνα της θα πρέπει να συμβαδίζει απόλυτα με τη φυσική (όπως αναγράφεται σε ταμπέλες, κάρτες, επιστολόχαρτα κλπ.)
  • Διεύθυνση: Χρησιμοποιήστε την ακριβή τοποθεσία και την περιοχή εξυπηρέτησης της επιχείρησής σας. Οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες θα καθοδηγηθούν από τους χάρτες της Google για να σας βρουν.
  • Τηλέφωνο: Καταχωρίστε έναν αριθμό σταθερού τηλεφώνου που να αντιστοιχεί στην επιχείρησή σας και προσθέστε ένα κινητό το οποίο μπορούν να καλούν σε περίπτωση ανάγκης.
  • Ιστότοπος: Στο πεδίο πληροφορίες συμπληρώστε εφόσον υπάρχει την ιστοσελίδα της επιχείρησης σας. Έτσι οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν και βρουν περισσότερες πληροφορίες ή ακόμα και να πραγματοποιήσουν μια αγορά από το eshop σας. Tip: Μην καταχωρείτε URL που ανακατευθύνουν τους χρήστες σε άσχετες σελίδες ή σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων.
  • Ωράριο:Αναφέρετε λεπτομερώς το ωράριο λειτουργίας σας καθώς και τις μέρες που είστε κλειστά. Το Google My Business σας δίνει τη δυνατότητα να καθορίσετε ένα ειδικό ωράριο λειτουργίας για συγκεκριμένες ημέρες, όπως για αργίες, γιορτές ή περιόδους διακοπών.
  • Κατηγορίες: Προσθέστε μια κεντρική κατηγορία στην επιχείρησή σας ώστε να μπορούν οι χρήστες να σας βρίσκουν ευκολότερα. Γίνεται όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και μην επιλέγετε παρεμφερείς κατηγορίες που μπορεί να παραπλανούν. Σκεφτείτε ακριβώς όπως εκείνοι οι οποίοι σας αναζητούν π.χ. «συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου».
  • Φωτογραφίες: Καταχωρήστε φωτογραφίες από τον εξωτερικό χώρο της επιχείρησής σας έτσι ώστε οι χρήστες να καταλαβαίνουν ποιοι είστε όταν φτάνουν στην τοποθεσία σας. Επιπλέον ανεβάστε φωτογραφίες από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας που να είναι ελκυστικές για το χρήστη. Σύμφωνα με στοιχεία της Google οι επιχειρήσεις με φωτογραφίες έχουν διπλάσιες πιθανότητες να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.
  • Κριτικές: Ζητήστε από τους πελάτες σας να αξιολογήσουν την εμπειρία τους και να τη μοιραστούν με τους υπόλοιπους χρήστες αξιολογώντας σας και ανεβάζοντας τις δικές τους φωτογραφίες.

Προσέξτε να είστε ακριβείς στις πληροφορίες που μόλις καταχωρήσατε και να μην υπάρχουν αντιφάσεις ανάμεσα στο Google My Business και την ιστοσελίδα σας. Φροντίστε επίσης να παραμείνετε συνεπείς. Αν μια πληροφορία αλλάξει σπεύστε να την ενημερώσετε, όπως για παράδειγμα αν αλλάξατε αριθμό τηλεφώνου ή λεπτομέρειες στο ωράριό σας. Όσο περισσότερες και όσο πιο σαφείς είναι οι πληροφορίες που καταχωρείτε τόσο υπερέχετε του ανταγωνισμού σας.

Προχωρήστε σε σχετικές αναρτήσεις όταν έχετε κάτι νέο για τους πελάτες σας όπως ειδικές προσφορές ή εκπτώσεις. Μην παραλείπετε να διαβάζετε τα στατιστικά που σας προσφέρονται ώστε να καταλάβετε από πού προέρχονται οι χρήστες που σας εντόπισαν, με ποιες λέξεις-κλειδιά αλλά και σε ποιες ενέργειες προχώρησαν (άμεση κλήση, οδηγίες, χάρτες κλπ.). Τα πολύτιμα αυτά insights θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε κατάλληλα τη στρατηγική σας για βέλτιστα αποτελέσματα.