08
August
2015

Ποια είναι η ταυτότητα της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο;

Blog Categories: Blog

Πολλές εταιρείες που έχουν μια παρουσία στο διαδίκτυο (ιστοσελίδα, Facebook Fanpage) στερούνται ενός δομημένου και ξεκάθαρου προφίλ. Τι εννοούμε με αυτό?

Στην διαδικασία αξιολόγησης και ανάλυσης (S.W.O.T Analysis) της εταιρικής παρουσίας στο διαδίκτυο, το πρώτο αποτέλεσμα που έχουμε είναι ότι δεν αναφέρονται ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πελάτες (π.χ. χαμηλές τιμές και δωρεάν μεταφορικά), ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού (π.χ. δωρεάν service, αποκλειστικότητα διάθεσης του προϊόντος) κάτι που μειώνει πολύ από τη δυναμική της στην ανταγωνιστική αγορά της.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιοι είμαστε, γιατί ξεχωρίζουμε έναντι του ανταγωνισμού και τι διαφορετικό προσφέρουμε στην αγορά που δραστηριοποιούμαστε. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε πριν ξεκινήσουμε να δραστηριοποιούμαστε στο διαδίκτυο.

Η αγορά και οι αντιδράσεις των πελατών θα κρίνουν, αν η ταυτότητα που βγάζουμε προς τα έξω είναι ελκυστική και πείθει. Αυτή λοιπόν θα είναι η δύναμη μας (Strength).

Σε αντίθετη περίπτωση χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις ώστε να δούμε ποιες είναι οι αδυναμίες μας (π.χ. ακριβό service, κακό after sales service, καθυστέρηση στην παράδοση των προϊόντων κ.λπ.) Αυτή λοιπόν θα είναι η αδυναμία μας και θα πρέπει να εξαλειφθεί. (Weakness).

Στην εποχή που ζούμε είνα απαραίτητο να ξέρουμε την αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε, ώστε να γνωρίζουμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν για να τις εκμεταλευτούμε. Για παράδειγμα σε μια αγορά όπου οι πιο πολλοί «παίκτες» είναι νέες εταιρείες και η δική μας έχει μακρόχρονη παρουσία τότε μπορούμε να το αναφέρουμε (π.χ. 25 χρόνια εμπειρίας στην αγορά του υφάσματος) για να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας με την εμπειρία μας. Αυτή λοιπόν θα είναι η ευκαιρία την οποία και θα εκμεταλλευτούμε (Opportunities).

Γνωρίζοντας ποια είναι τα δυνατά και αδύναμα σημεία της παρουσίας μας, μας επιτρέπει να δούμε τις απειλές που υπάρχουν στην αγορά, οι οποίες δυσκολεύουν την παρουσία μας. Για παράδειγμα αν είμαστε μια εταιρεία που πουλάει ηλεκτρικές συσκευές και προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές πάνω από 200 ευρώ ενώ ένας νέος ανταγωνιστής με προϊόντα ισάξιας ποιότητας και αξίας δεν χρεώνει μεταφορικά τότε εκεί δημιουργείται μια αρνητική κατάσταση η οποία απειλεί το μερίδιο αγοράς μας. Αυτή λοιπόν είναι η απειλή (Threat) την οποία και θα πρέπει να εξαλείψουμε.

Συμπεραίνοντας, καταλήγουμε ότι είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε για ποιο λόγο είμαστε διαφορετικοί από τον ανταγωνισμό, τι συγκριτικό πλεονέκτημα έχουμε, και τι θα δώσουμε στους πελάτες μας για να μας προτιμούν.