21
July
2020

Google Analytics: Ποιοι δείκτες αξίζουν την προσοχή σας

Blog Categories: Blog

Τα Google Analytics είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση του eshop σας. Δεν αρκεί να τα τοποθετήσετε στην αρχική σελίδα της περιήγησής σας αλλά θα πρέπει να τα συμβουλεύεστε τακτικά (αν όχι καθημερινά) ώστε να αναλύετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας και αναλόγως να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας για την ταχύτερη επίτευξη των στόχων σας και φυσικά την αύξηση των πωλήσεων στο eshop.

Ποιοι είναι οι επτά δείκτες των Google Analytics που πρέπει να λαμβάνετε υπόψη

1.Επισκεψιμότητα (Site Traffic)

Tα Google Analytics σας δίνουν τη δυνατότητα να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα στο e-shop σας, ανά ημέρα, εβδομάδα και μήνα. Τα στοιχεία αυτά μας δίνουν απαντήσεις σε περίπτωση αναμενόμενου υψηλού ή χαμηλού traffic όσον αφορά τι το προκάλεσε και ποιες ήταν οι συνέπειες στις πωλήσεις του e-shop. Μια θεμιτή τακτική είναι να θέσετε έναν εβδομαδιαίο στόχο traffic και να προσαρμόζετε ανάλογα την στρατηγική online marketing για να τον επιτύχετε.

2.Επισκέψεις στις σελίδες προϊόντων

Μέσα από τα Google Analytics θα δείτε συγκεκριμένα ποιες σελίδες προϊόντων τράβηξαν την προσοχή, ποιες είχαν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και ποιες λιγότερη. Αναλύοντας τα παραπάνω δεδομένα θα αντιληφθείτε τις προτιμήσεις και τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού σας και πως αυτό αλληλεπιδρά με την ιστοσελίδα σας. Αν για παράδειγμα έχετε ένα πολύ ποιοτικό προϊόν αλλά οι πελάτες σας το αγνοούν ίσως πρέπει να αλλάξετε τη θέση του στον ιστότοπο ή τον τρόπο με τον οποίο πλοηγούνται οι επισκέπτες στο site.

3.Χρόνος παραμονής στο site και μέσος αριθμός σελίδων ανά χρήστη

Ο χρόνος παραμονής και ο μέσος αριθμός σελίδων τις οποίες επισκέφθηκε ο χρήστης είναι  δυο πολύ σημαντικά στοιχεία για την ποιότητα της ιστοσελίδας αλλά και την προτίμηση του κοινού. Αν οι συγκεκριμένοι δείκτες είναι χαμηλοί θα πρέπει να επανεξετάσετε τεχνικά χαρακτηριστικά όπως η ταχύτητα απόκρισης, η προσαρμογή ανάλογα με τη συσκευή κλπ. Επιπλέον θα πρέπει να αναθεωρήσετε αν το περιεχόμενο και οι λέξεις-κλειδιά που έχετε στοχεύσει είναι τα κατάλληλα. Αν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας δε βρήκε αυτό που ήθελε ή βαρέθηκε να περιμένει τις εικόνες να φορτώσουν, σίγουρα εγκατέλειψε το site.

4.Ποσοστό Μετατρεψιμότητας επισκεπτών σε πελάτες (Conversion Rate)

To τελικό ζητούμενο από τον επισκέπτη κάθε e-shop είναι το conversion rate, η ολοκλήρωση δηλαδή μιας αγοράς και όχι απλά η περιήγηση ή η προσθήκη των προϊόντων στο καλάθι χωρίς αγορά. Παρακολουθώντας το  conversion rate μπορείτε να ιχνηλατήσετε τη διαδρομή και να αντιληφθείτε τι δεν πήγε καλά και δεν ολοκληρώθηκε η ενέργεια. Πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση ορισμένων στοιχείων του e-shop, όπως τα call to action αλλά και η ποιότητα του traffic.

Τέλος φόρμας

1.Ποσοστό Επαναλαμβανόμενων πελατών (Retention Rate)

Όπως συμβαίνει και στο παραδοσιακό εμπόριο, έτσι και στο ηλεκτρονικό, δεν αρκεί να κερδίσετε ένα νέο πελάτη μέσα από μια επιτυχημένη καμπάνια αλλά να κρατήσετε σταθερό το κοινό που σας εμπιστεύεται και επιστρέφει για μια νέα παραγγελία. Μέσω του retention rate θα αντιληφθείτε ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που κάνει τους πελάτες να γυρίζουν σε εσάς. Και όταν το ανακαλύψετε δεν έχετε παρά να το προβάλετε έξυπνα! Επιπλέον οφείλετε να επιβραβεύσετε με προνόμια και εκπτώσεις τους επαναλαμβανόμενους πελάτες

2.Μέση Αξία Καλαθιού – AOV (Average Order Value)

Η μέση αξία καλαθιού είναι ο δείκτης που αντιστοιχεί στο μέσο ποσό που ξοδεύει ο επισκέπτης του eshop σε κάθε αγορά. Μαθηματικά προκύπτει από τη διαίρεση του συνολικού τζίρου δια του πλήθους παραγγελιών. Για να αυξήσετε το AOV, θα πρέπει να δώσετε κίνητρα στους πελάτες σας να πραγματοποιήσουν περισσότερες αγορές, π.χ. προβάλλοντας ένα ακριβότερο προϊόν αλλά με συγκριτικά πλεονεκτήματα, παρέχοντας δωρεάν μεταφορικά για μεγαλύτερο ποσό παραγγελίας κλπ.

3.Ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού

Το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού είναι ένας σημαντικός δείκτης που μπορεί να μας οδηγήσει σε συμπεράσματα για τυχόν προβλήματα με τη διαδικασία του checkout. Ελέγχοντας βήμα βήμα τη διαδρομή από την προσθήκη στο καλάθι μέχρι την τελική αγορά αναζητήστε για στοιχεία που αποθαρρύνουν τον πελάτη και βελτιώστε τα.