24
November
2020

Digital marketing: Ένα ισχυρό «όπλο» στην φαρέτρα κάθε επιχείρησης

Blog Categories: Blog

Από το Μάρτιο του 2020 και την εμφάνιση του Covid-19, η οικονομική δραστηριότητα έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα και πολλοί τομείς της ελληνικής οικονομίας έχουν «παγώσει».

Όπως ήταν αναμενόμενο, η συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου παρουσίασε σημαντικές μεταβολές, όπως άλλωστε συμβαίνει σε αντίστοιχες περιόδους κρίσης. Οι καταναλωτές, για μεγαλύτερη ασφάλεια, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές και τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Προτίμησαν τα e-shop, όχι μόνο για ρούχα και είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας, αλλά και για αγαθά απαραίτητα στην καθημερινότητά τους. Ακόμα και το καλάθι του super-market ή του φαρμακείου έγινε ψηφιακό.

Το σκεπτικό πίσω από τις online αγορές κατά τη διάρκεια του lockdown ήταν πως, όσο κάποιος παραμένει συνεχώς στο σπίτι, έχει πολύ ελεύθερο χρόνο και έτσι περνά αρκετές ώρες σκρολάροντας στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή του. Η άμεση ή έμμεση διαφήμιση είναι πολύ πιθανό να τον οδηγήσει σε αγορά.

Οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύτηκαν τη δεδομένη συγκυρία και επένδυσαν εν μέσω κρίσης σε διαφημίσεις, τόσο σε Facebook και Instagram όσο και σε Google Ads, βγήκαν κερδισμένες. Μεγάλη μερίδα αυτών ήταν φυσικά τα brands που διέθεταν eshop.

Προβάλλοντας τα προϊόντα τους στα social media και τη Google, κέρδισαν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και πέρασαν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και από επιχειρήσεις που προτίμησαν να παραμείνουν αδρανείς.

Google Ads

Για να βγει μια επιχείρηση στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων, το απαραίτητο εργαλείο δεν είναι άλλο από τα Google Ads.

Οι χορηγούμενες διαφημίσεις θα ενισχύσουν το traffic και θα οδηγήσουν περισσότερους χρήστες στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.

Όταν, μάλιστα, το κείμενο της διαφήμισης περιλαμβάνει ειδικές εκπτώσεις ή προσφορές, δωρεάν μεταφορικά, δωροκάρτες κτλ, τότε οι πιθανότητες αλληλεπίδρασης και τελικού conversion εκτοξεύονται!

Επιχειρήσεις που μπορούν να ωφεληθούν από τα Google Ads στην πανδημία του κορονοϊού ή οποιασδήποτε υγειονομικής κρίσης, είναι εκείνες που σχετίζονται με προϊόντα και υπηρεσίες υγείας και υγιεινής, με την καθαριότητα και την πρόληψη, καθώς και με αντίστοιχα προϊόντα (καθαριστικά, απολυμαντικά, αντισηπτικά, μάσκες κτλ).

Αντίστοιχα, επιχειρήσεις που μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους είναι εκείνες που σχετίζονται με προϊόντα ψυχαγωγίας και διασκέδασης αλλά και on demand υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, μπορούν να ενισχυθούν επιχειρήσεις που προσφέρουν διαδικτυακές υπηρεσίες, εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση ή συμβουλευτική κτλ.

Social Media

Τα Social Media έχουν φέρει επανάσταση στο χώρο της επικοινωνίας και της ενημέρωσης των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για μια τάση που δημιούργησε νέα κοινωνιολογικά φαινόμενα και ήρθε για να μείνει. Σε κάθε περίπτωση, είναι τα μέσα που αποτελούν τον βασικό χώρο διάδρασης του κοινού και ένα από τα κυρίαρχα μέσα προβολής.

Συνεπώς, κάθε επιχείρηση οφείλει να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες των καταναλωτών και τις τάσεις που διαμορφώνονται στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και να προσφέρει καινοτόμες λύσεις.

Η διατήρηση της επαφής κάθε brand με το κοινό του είναι ζωτικής σημασίας και μπορεί να καθορίσει την επόμενη μέρα της επιχείρησης. Το «χτίσιμο» σχέσεων εμπιστοσύνης με τους χρήστες επιτυγχάνεται μέσω στοχευμένου περιεχομένου, μέσω έξυπνων και ευαισθητοποιημένων απαντήσεων σε μηνύματα και σχόλια, αλλά και μέσω των λεκτικών στις διαφημιστικές καμπάνιες.

Το κοινό θα πρέπει να νιώθει ότι το brand που εμπιστεύεται δεν το εγκαταλείπει. Ο τρόπος για να παραμείνει ενεργό ένα brand είναι η συχνή δραστηριότητα στα Social Media αλλά και το ποιοτικό περιεχόμενο που θα κρατήσει τους χρήστες σε εγρήγορση, θα τους κάνει να το μοιραστούν με τους φίλους τους και να το αναδείξουν σε viral!

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως το digital marketing είναι ένα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα κάθε επιχείρησης. Ακόμα και σε δύσκολες περιόδους που μπορεί να κρίνουν τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, μια σωστή και ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής στο διαδίκτυο είναι ικανή να ξεπεράσει κάθε σκόπελο και μάλιστα να αναδείξει την κρίση σε μια μοναδική ευκαιρία με μακροπρόθεσμα οφέλη.

Και με αυτή τη στόχευση, η eSteps, μια εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2010, έχει κλείσει 10 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, έχοντας εδραιώσει μια σοβαρή παρουσία στον κόσμο του Digital Marketing και αποτελώντας Google Premier Partner, προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες Digital Marketing όπως Google Ads, Social Media Marketing, SEO αλλά και Digital Consulting.

 

*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο site ΕΠΙΧΕΙΡΩ τη Δευτέρα 23\11