05
Φεβρουάριος
2018

5 Λάθη στο Content Marketing που δεν πρέπει να κάνετε

Blog Categories: Blog

Αρχικά, τι είναι το content marketing; Είναι η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου για ένα προϊόν/ υπηρεσία με στόχο την μετατροπή των εν δυνάμει πελατών σε πελάτες και των υπαρχόντων πελατών σε επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Αγαπώ, λοιπόν, το content marketing! Όχι μόνο επειδή χτίζει τα brands και ενισχύει τις πωλήσεις, αλλά και επειδή προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη.

Πώς μπορείς να εξασφαλίσεις την επιτυχία της content marketing στρατηγικής σου για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου;

Παρακάτω είναι πέντε λάθη και λόγοι, που οι content marketing καμπάνιες σου θα αποτύχουν και δεν θα οδηγήσουν σε πωλήσεις.

 

  1. Δεν δημιουργούν Buyer Personas

Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο μια καμπάνια content marketing, απλά πρέπει το περιεχόμενό σου να εξυπηρετήσει τους πελάτες σου. Αυτό σημαίνει απλά ότι πρέπει να μιλήσει στις προκλήσεις των πελατών σου και στα αδύναμα σημεία τους (pain points). Για το λόγο αυτό, χρειάζεται να γνωρίζεις λεπτομερώς το προφίλ των πελατών σου και της αγοραστικής τους συμπεριφοράς.

Εδώ είναι 7 μέρη που θα πρέπει να συμπεριλάβεις για τη δημιουργία ενός buyer persona:

  • Εμπόδια και προβλήματα
  • Ερωτήσεις
  • Προτιμήσεις
  • Στόχοι
  • Λέξεις-κλειδιά και φράσεις που χρησιμοποιούν
  • Σενάριο δέσμευσης-αλληλεπίδρασης (engagement)

 

  1. Απουσία Empathy map (χάρτη ενσυναίσθησης) πελατών

Έχεις εντοπίσει τους πελάτες σου. Τώρα πρέπει να μπεις στο μυαλό τους!

Πώς; Το εργαλείο για να αποκτήσεις πληροφορίες για το μυαλό των πελατών σας είναι ο χάρτης συμπάθειας-εμπιστοσύνης (βλέπετε την παρακάτω εικόνα). Με τη βοήθειά του, μπορείς να καταλάβεις τι ακούν οι πελάτες σου, τι βλέπουν, τι σκέφτονται και τι νιώθουν και τι λένε και κάνουν καθημερινά.

Μπορεί να σκέφτεσαι ότι η δημιουργία του empathy map είναι μια αφόρητη διαδικασία, αλλά πίστεψέ με, αν γνωρίζεις τελείως τους πελάτες σου, θα ξέρεις τι είδους περιεχόμενο να δημιουργήσεις και έτσι, αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες να ενισχυθούν οι πωλήσεις.

 

  1. Το περιεχόμενο δεν είναι χαρτογράφηση του «ταξιδιού» του αγοραστή

Πρέπει πρώτα να κατανοήσεις τα στάδια που περνάει ένας αγοραστής για να αγοράσει ένα προϊόν – από την επίσκεψη του site σου μέχρι να επικοινωνήσει με το τμήμα πωλήσεών. Στην παρακάτω εικόνα βλέπεις τα στάδια της πώλησης (Optinmonster).

Πώς, λοιπόν, το περιεχόμενο που δημιουργείς με βάση τον buyer persona και τον empathy map, χαρτογραφείται με το ταξίδι του αγοραστή:

Awareness (αναγνωρισιμότητα – ευαισθητοποίηση: ebooks, περιεχόμενο σύνταξης, περιεχόμενο εμπειρογνωμόνων, εκπαιδευτικό περιεχόμενο, reports έρευνας κ.λπ.

Consideration (Εξέταση): Οδηγός εμπειρογνωμόνων, συγκρίσεις, μετάδοση μέσω web, podcast, ζωντανή αλληλεπίδραση κ.λπ.

Preference (Προτίμηση): σύγκριση προμηθευτή, μελέτες περιπτώσεων, σύγκριση προϊόντων κ.λπ.

Purchase (Αγορά): Call-to-action κουμπιά, δοκιμή, βιβλιογραφία προϊόντων κ.λπ.

Loyalty & Advocacy (Εμπιστοσύνη & υποστήριξη): δημοσιεύσεις στα κοινωνικά μέσα, emails σε υπάρχοντες πελάτες κ.λπ.

Σε κάθε στάδιο, θα πρέπει να έχεις περιεχόμενο έτοιμο να απευθυνθεί στα ερωτήματα/ φόβο/ κράτηση των αγοραστών.

 

  1. Απουσία πλάνου διανομής περιεχομένου

Υπάρχουν δύο χρυσοί κανόνες στο content marketing – ο πρώτος είναι η δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου που χαρτογραφεί το ταξίδι του αγοραστή, και ο δεύτερος είναι να φτάσει το περιεχόμενο μπροστά στους υποψήφιους πελάτες σας.

Υπάρχουν τρία κανάλια διανομής περιεχομένου και χρειάζεται να δημιουργήσεις ένα σχέδιο για όλα αυτά τα κανάλια.

Διαθέσιμα κανάλια διανομής

Πρέπει πάντα να διανέμεις βασικό περιεχόμενο στα κανάλια διανομής που έχεις στην κατοχή σου, όπως το site σου, το blog, στους followers των κοινωνικών μέσων και στους συνδρομητές RSS.

Κερδισμένα κανάλια διανομής

Κερδισμένα κανάλια είναι για παράδειγμα τα: growthhackers.com, inbound.org, SlideShare, Quora και YouTube. Πρέπει να δημιουργήσεις κοινό σε τέτοια κανάλια για να αξιοποιήσεις την εξουσία τους. Ένα θετικό εδώ είναι ότι το περιεχόμενό σου μπορεί να γίνει viral καθώς το κύρος σου αναπτύσσεται σε αυτές τις πλατφόρμες.

Κανάλια διανομής επί πληρωμή

Παραδείγματα αποτελούν: οι διαφημίσεις προβολής (display ads), τα αποτελέσματα αναζήτησης με πληρωμή, οι διαφημιστικές αναρτήσεις και οι διαφημίσεις κοινωνικών μέσων. Τα κανάλια αυτά προσφέρουν άμεσα αποτελέσματα.

Θα πρέπει να εστιάσεις και στους τρεις τύπους καναλιών, ωστόσο προσάρμοσε τις προσπάθειές σου με βάση την τρέχουσα παρουσία σου σ’ αυτά τα κανάλια.

 

  1. Κακή παρακολούθηση, ανάλυση και βελτιστοποίηση.

Θα πρέπει να δημιουργήσεις μια ευέλικτη στρατηγική content marketing, η οποία ανταποκρίνεται και προσαρμόζεται στις ανάγκες του κοινού σου. Θα πρέπει να κάνεις τις απαραίτητες μετρήσεις, ειδικά των πωλήσεων, για να εκτιμήσεις την επιτυχία των προσπαθειών σου και να τροποποιήσεις την στρατηγική σου ώστε να είναι πιο αποτελεσματική.

Να θυμάσαι ότι χρειάζεται κάποιος χρόνος ουσιαστικά για να διαπιστώσεις τον πραγματικό αντίκτυπο του content marketing. Είναι η μακροπρόθεσμη στρατηγική και πρέπει να κρατήσεις την υπομονή σου! Με στρατηγική, το content marketing αποτελεί μία από τις καλύτερες μεθόδους marketing για το χτίσιμο ενός brand και την ενίσχυση των πωλήσεων.

Απλά, απέφυγε να κάνεις τα παραπάνω λάθη! Αν χρειάζεσαι βοήθεια, θα χαρούμε να βοηθήσουμε!

 

by Κωνσταντίνα Λινάρδου, Social Media Specialist.


Πηγές:

SocialMediaToday

SocialMediaToday