16
March
2021

Γιατί το Clubhouse είναι το next big thing στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Blog Categories: Blog

To Clubhouse είναι η νέα εφαρμογή που έκανε την εμφάνισή της εν μέσω πανδημίας και κερδίζει συνεχώς έδαφος ανάμεσα στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί είναι εκείνοι που προβλέπουν μάλιστα ότι το επόμενο διάστημα θα εκθρονίσει το Tik Tok και ακόμα και το Instagram.

Η μεγάλη δημοφιλία του δεν είναι τυχαία. Άνθισε στην πανδημία και έδωσε στους χρήστες μια ευκαιρία να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους σε μια εποχή που βρέθηκαν κλεισμένοι στα σπίτια τους.

Ειδικότερα, το Clubhouse είναι μια  audio social media πλατφόρμα που δημιουργήθηκε την Άνοιξη του 2020 από τους Paul Davison και Rohan Seth. Ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο. Οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις για πολλά ζητήματα σε virtual πάνελ που ονομάζονται rooms.

Για να συμμετέχει κανείς δεν αρκεί να κατεβάσει την εφαρμογή, αλλά θα πρέπει να προσκληθεί από κάποιον άλλο χρήστη. Η συμμετοχή όμως όσο περνάει ο καιρός γίνεται ακόμα πιο εύκολη. Να σημειώσουμε ότι η εφαρμογή είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο στο iOS συνεπώς είναι προσβάσιμη μόνο στους κατόχους iPhone και iPad. Στόχος των δημιουργών είναι να αναπτυχθεί και σε άλλα λειτουργικά τους επόμενους μήνες.

Από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι σήμερα 1.000.000 χρήστες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή ενώ συνολικά η πλατφόρμα μετρά 3,5 εκατομμύρια downloads σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στους διάσημους χρήστες του Clubhouse είναι οι Oprah Winfrey, Drake και Kanye West.

Η επιτυχία της εφαρμογής στηρίζεται στη διαφορετικότητα της. Μέχρι στιγμής στα κοινωνικά δίκτυα οι χρήστες πληκτρολογούσαν ή ανέβαζαν φωτογραφίες και video. To Clubhouse δίνει χώρο στους χρήστες να μιλήσουν και να επικοινωνήσουν με έναν απλό και παραδοσιακό τρόπο. Μάλιστα, δείχνει να προάγει τον ειρηνικό λόγο και την ευγένεια και να εξομαλύνει τις αντιθέσεις και τον hate speech που συναντάμε συχνά σε άλλες πλατφόρμες. Στόχος είναι η κοινωνικοποίηση, η ανταλλαγή απόψεων και η ουσιαστική επικοινωνία. Θυμίζει αρκετά μια νυχτερινή ραδιοφωνική εκπομπή στην οποία οι ακροατές αναπτύσσουν διαφορετικά θέματα και ανταλλάσσουν απόψεις.

Η εφαρμογή γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τον τελευταίο καιρό και στην Ελλάδα με πολλούς χρήστες να μπαίνουν στα rooms και να αναπτύσσουν διαφορετική θεματολογία. Τα ζητήματα που απασχολούν τους περισσότερους χρήστες αφορούν στην τεχνολογία και το digital marketing, αλλά και θέματα της καθημερινότητας όπως η μαγειρική, τα σπορ, η πολιτική, η ευεξία κλπ.

Κάθε μέλος μπορεί να ξεκινήσει το δικό του room. Οι κανόνες δεν επιτρέπουν την καταγραφή των συζητήσεων, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ποινής για παραπλανητική παρατήρηση. Αν οι ακροατές δεν ενδιαφέρονται για τη συζήτηση μπορούν απλά να αποχωρήσουν από το room.

Πώς όμως το Clubhouse θα συμβάλλει στην διάδοση των brands;

Πολλά στελέχη μεγάλων brands συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις στο Clubhouse. Αφενός γιατί είναι ένας άμεσος τρόπος να επικοινωνήσουν και να περάσουν μηνύματα που θέλουν, αφετέρου γιατί είναι δωρεάν και μάλιστα διαδίδονται γρήγορα και σε άλλα κοινωνικά μέσα που αναπαράγουν τις συζητήσεις και τις ειδήσεις.

Για τους ίδιους λόγους βλέπουμε όλο και πιο συχνά Influencers να επικοινωνούν και να εκφράζουν απόψεις προβάλλοντας ταυτόχρονα και διαφημιζόμενα brands. Η κεντρική ιδέα είναι ότι ο λόγος τους έχει βαρύτητα και μάλιστα μεγαλύτερη από όσο μια διαφημιστική φωτογραφία. Στόχος είναι να μεταδοθεί μια θετική εμπειρία σε live συζητήσεις. Τα brands και οι εκπρόσωποι τους μπορούν σε πραγματικό χρόνο να κάνουν ανακοινώσεις, να συζητούν απευθείας με το κοινό και να παίρνουν feedback για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Το περιβάλλον του Clubhouse θα μπορούσε ακόμα να γίνει ιδανικό για crisis management σε μια δύσκολη συγκυρία για ένα brand. Οι υπεύθυνοι θα μπορούσαν να δώσουν live απαντήσεις σε δυσαρεστημένους πελάτες απαντώντας ευθέως και με μεγαλύτερη αμεσότητα σε σχέση με την ξύλινη και ψυχρή γλώσσα μιας ανακοίνωσης ή ενός Δελτίου Τύπου. Μέσω της συζήτησης θα μπορούσε να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα και να μείνουν οι θετικές εντυπώσεις κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί με ανταλλαγή σχολίων κάτω από ένα post.

Αν όλα τα παραπάνω σας έπεισαν να δοκιμάσετε το Clubhouse, τότε ζητήστε μια πρόσκληση από φίλο ή συνεργάτη σας και περιηγηθείτε στο μαγικό του κόσμο!