18
February
2021

Έχεις eshop; Αρκεί αυτό για να έχεις κέρδη;

Blog Categories: Blog

Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την επιδότηση κατασκευής eshop (5000€). Η πανδημία, οι κλειστές επιχειρήσεις και η κατακόρυφη αύξηση των Online πωλήσεων οδήγησαν πολλούς στη σκέψη για την κατασκευή του δικού τους eshop. Φτάνει όμως ένα eshop για να κερδίσετε μερίδιο της αγοράς;

Αρκετοί έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την κρατική επιδότηση για να πείσουν τους πελάτες τους να δημιουργήσουν eshop αλλά δεν τους μίλησαν για την επόμενη ημέρα. Στα μάτια ενός έμπειρου marketer η τακτική αυτή θυμίζει τη φούσκα του Χρηματιστηρίου στα τέλη του 1990, όπου όλοι σχεδόν οι ενήλικοι Έλληνες βρέθηκαν να «τζογάρουν» με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα.

Για να πετύχει μια επιχειρηματική προσπάθεια χρειάζονται 3 προϋποθέσεις:
1. Στρατηγική
2. Συνέπεια
3. Επιμονή

Αν για παράδειγμα έχετε eshop ή θέλετε να αποκτήσετε θα πρέπει να έχετε μια στρατηγική που θα έχει βάθος χρόνου, τουλάχιστον ετήσια.

  • Γνωρίζετε ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού;
  • Ποιο είναι το budget διαφήμισης και σε ποια μέσα (Offline-Online) θα το επενδύσετε;
  • Σε πόσο χρονικό διάστημα αναμένετε να έχετε κέρδη;
  • Ποια είναι η στρατηγική που έχετε για την αύξηση του αριθμού των πελατών σας;

Τα σημεία-κλειδιά που περιλαμβάνει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης είναι τα ακόλουθα:

  1. Ξεκινάμε με μια συνολική ανάλυση της εικόνας του brand, και σχεδιάζουμε τους στόχους σε βάθος χρόνου 6 ή 12 μηνών
  2. Αναλύουμε την παρούσα κατάσταση των εσόδων και τη συγκρίνουμε σε σχέση με τους στόχους που έχουμε ορίσει για το επόμενο διάστημα
  3. Αναλύουμε τα πλεονεκτήματα κάθε μέσου, στοχεύουμε σε εκείνα που ταιριάζουν περισσότερο με τη φύση του brand και προχωράμε σε καταμερισμό του budget στα αντίστοιχα διαφημιστικά κανάλια.

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που συναντάμε συχνότερα στα eshop στην Ελληνική αγορά;

  1. Ελλιπές ή λανθασμένο πλάνο διαφήμισης

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιχειρηματίες δεν έχουν σαφή εικόνα για το που επενδύουν τα χρήματά τους, αν οι διαφημίσεις καταλήγουν σε πωλήσεις και ποια απόδοση έχουν. Για να πετύχει ένα eshop είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε ακριβώς την απόδοση του κάθε καναλιού ώστε να προχωρήσουμε στην καλύτερη δυνατή αξιοποίησή του και να προσαρμόσουμε ανάλογα το διαφημιστικό budget.

Οι πιο συχνές διαφημιστικές καμπάνιες στηρίζονται στους παρακάτω πυλώνες: Google Ads, Social Ads, Email Marketing και SEO. Τα συγκεκριμένα διαφημιστικά κανάλια θα πρέπει να αξιολογούνται τακτικά κατά τη διάρκεια της καμπάνιας και να βελτιστοποιούνται ή να προσαρμόζονται ανάλογα με τα αποτελέσματα τους.

  1. Πρόβλημα με τον ανταγωνισμό, το προϊόν ή το eshop

Για να είναι μια διαφημιστική καμπάνια αποδοτική θα πρέπει να στηρίζεται σε γερές βάσεις. Αυτό προϋποθέτει μια σειρά από πράγματα που πρέπει να οριστούν εξαρχής. Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα:

Α. Οι τιμές

Μια επιχείρηση μπορεί να βρίσκεται εκτός ανταγωνισμού λόγω υψηλών τιμών. Αν οι τιμές δεν μπορούν να «πέσουν», ο τρόπος για να δουλέψει είναι η δημιουργία ελκυστικών πακέτων, ή ειδικών προσφορών, δώρων ή δωρεάν μεταφορικών που θα πείσουν τον καταναλωτή να προχωρήσει σε αγορά.

Β. Γνωρίζετε τον ανταγωνισμό;

Παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό; Τι κάνετε για να βρεθείτε ένα βήμα πιο μπροστά;

Αν ο ανταγωνιστής σας τρέχει καμπάνια με εκπτώσεις ή κάνει προσφορές σε ίδια προϊόντα και εσείς όχι, δεν είναι δύσκολο να καταλάβετε γιατί η καμπάνια σας δεν πηγαίνει καλά.

   3. Προβλήματα του eshop

Πολλά προβλήματα ξεκινούν από το στήσιμο του eshop, τις δυνατότητες, τις λειτουργίες και γενικότερα με την κατασκευή του. Με όρους digital marketing ένα σωστό και καλά δομημένο eshop θα πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Nα έχει μοντέρνο και ελκυστικό design
  • Να είναι γρήγορο & mobile friendly
  • Να δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να ολοκληρώσει με ευκολία και με σύντομα βήματα την αγορά του
  • Να είναι ευδιάκριτα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του
  • Να εμπνέει εμπιστοσύνη & ξεκάθαρους τρόπους πληρωμής-αποστολής
  • Να μπορεί να καταγράφει πόσες πωλήσεις χάνονται στο checkout αλλά και το ακριβές ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού

4. Δεν εφαρμόζεται το κατάλληλο Digital Marketing Plan

Για να είναι μια διαφημιστική καμπάνια αποδοτική θα πρέπει να αξιοποιεί ταυτόχρονα πολλαπλά κανάλια προώθησης. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν είναι όλα κατάλληλα για όλους. Ο συνδυασμός διαφημιστικών ενεργειών, θα πρέπει να εφαρμόζεται μόνο σε κανάλια που είναι κατάλληλα για την προώθηση της εκάστοτε επιχείρησης.

Συχνά ένα μεγάλο μέρος του budget ξοδεύεται άσκοπα σε μέσα που είτε δεν αφορούν το brand και το κοινό του είτε δεν αποδίδουν στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Συμβαίνει να ξεκινά μια καμπάνια σε Google Ads ή Facebook Αds που τα αποτελέσματά της δείχνουν ότι η επιλογή μέσου για το συγκεκριμένο πελάτη είναι εντελώς άστοχη.

Επιπλέον, οι χρήστες τείνουν να έχουν μια πολυκαναλική επικοινωνία με τα Brand που ακολουθούν. Έτσι ο μέσος χρήστης μπορεί να αλληλεπιδρά σε διαφορετικά μέσα.

Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω είναι σαφές πως από μόνη της η κατασκευή ενός eshop δε μπορεί να φέρει αύξηση των πωλήσεων. Η δημιουργία ενός eshop είναι το πρώτο βήμα. Η συντήρηση και η διαχείρισή του απαιτούν αφοσίωση και μεθοδικότητα. Σε καθημερινή βάση απαιτεί ανανέωση, παρακολούθηση του ανταγωνισμού, εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών και φυσικά μια ολοκληρωμένη διαφημιστική προβολή.

Το Digital Επιχειρείν δε διαφέρει σημαντικά από το παραδοσιακό Offline Επιχειρείν. Έχει τις ίδιες απαιτήσεις και βασίζεται στο τρίπτυχο στρατηγική-συνέπεια-επιμονή, ώστε να πετύχει. Η δημιουργία και διαχείριση ενός eshop είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας 100 μέτρων, συνεπώς χρειάζεται χρόνος και σωστούς συνεργάτες που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και να τρέξετε μια ρεαλιστική στρατηγική, με μετρήσιμους στόχους.

*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό STARTUPPER που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο την Κυριακή 14/02/2021